2013. április 12., péntek

Bánj jól magaddal!



Ma reggel elolvastam ezt itt...:
http://antalvali.com/hirek/pangasius-vagy-capaharcsa
Megdöbbentő és gyomorforgató, hová jutott az ember... Ha pénzről van szó, bármire képes. Képes akár fekáliával is etetni az állatokat és méltatlan körülmények között tartani őket... És nem is folytatnám a sort, mert több könyvet is meg lehetne tölteni azzal, mire vagyunk képesek...

Én is ettem pangasiust régebben... és persze nem haltam bele, de hosszú távon egyáltalán nem mindegy, milyen energiát veszünk magunkhoz. Mert abban az állatban, amely hal- vagy csontlisztet eszik, meg a másik állatot (mert növényevő létére hússal etetik és sokadmagával tartják nagyon kis helyen és ettől teljesen megbolondul) vagy éppen a saját ürülékét, abban vajon milyen energia lehet?

Nem azt mondom, hogy csak nyerskosztolj. Én is eszem néha húst - például azt a kacsát vagy csirkét, amelyik boldogan rohangált Apukámék kertjében és maximum annyi stressz érte, hogy megkergette a kutya... Fontos, hogy ne veszítsd el az ételek adta örömet. Én is eszem kb. 20%-ban főtt ételt is és ettől boldog vagyok és nem érzem úgy, hogy nincs más választásom. 

A legfontosabb, hogy életed minden területén BÁNJ JÓL MAGADDAL! Sokan azt mondják, persze, ennék én nyerset, vagy vennék jobb minőségű ételeket, de olyan drágák... Hidd el, ha hozol egy döntést a saját JÓL-létedért, meglesz rá a pénzed is (másrészt nem is drágább, mert sokkal kevesebbel is beéred majd, hiszen a tested hamarabb jóllakik, ha az elfogyasztott étel tartalmazza azokat a tápanyagokat, amelyre szüksége van).

Persze a JÓL-levés nem csak a táplálkozásról szól - bár nagyon fontos része, hiszen a tudatos táplálkozással testünk megszabadul az életünk során felhalmozódott méreganyagoktól - ez lelki tisztuláshoz is vezet és segít tisztába jönni saját magunkkal és az értékeinkkel. Az én mai "BÁNJ JÓL MAGADDAL!"-programom például egy régóta vágyott parfüm, egy gyönyörű lazacszínű táska és egy habos kávé volt, a tegnapi pedig egy csajos parti, megvilágosító meditációkkal és egy rendkívül felszabadító belső tánccal. 

És nem a külsőségektől vagyok boldog. De mivel odabent boldog és kiegyensúlyozott vagyok, így már elhiszem, hogy ezek (is) járnak nekem az élettől.Ha a saját jóllétem helyezem az első helyre - akkor leszek képes igazán adni - könnyedén és magától értetődően -, nem pedig akkor, ha nem törődöm magammal, mindig hullafáradt vagyok és feláldozom magam másokért. 
 
És hát... ahogyan magunkkal bánunk, úgy bánnak velünk mások is. Szeresd magad és törődj magaddal, hogy a világ is ugyanezt tükrözhesse vissza Rád - de elsősorban azért, hogy Te magad JÓL LEGYÉL. Hozz egy döntést és kezdj el végre jól bánni magaddal!

3 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. Most döbbentem rá, hogy a múltkoriban átsuhantam e fölött a postod fölött. Pedig információs tartalmát tekintve hihetetlen megacsomag! Túlmutat a nyers koszt kontra főtt ételek dilemmáján. Nyilván.

    Era

    VálaszTörlés
  3. Era,
    nyilván...:-) örülök, hogy tetszett!
    szép estét:
    Barbi

    VálaszTörlés